Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Mám metodu k vylepšení vašeho návrhu :mýto pro kamiony zvednout na 20-50kč za kilometr.Vetšina zboží se bude vyrábě v regionech budem se mit hůř ale emise klesnou o hodně,ani nemusíme zavádět clo.

0 0
možnosti
TD

Doprava má na cenu globálního zboží minimální vliv. Když kamion plný elektroniky pojede třeba 200 km od hranic do Prahy a zaplatí na mýtném 10.000 Kč, co to udělá s cenou elektroniky, kterou veze? Vždyť může vézt klidně zboží za desítky milionů, tady se bavíme o zdražení v řádech promile.

Původní návrh pana autora je také dokonale pito... ééé nepříliš chytrý. Představuje si to jako Hurvínek válku. Řekněme, že EU prosadí takový zákon. Všechny továrny v Číně musí splňovat naše předpisy, jinak se tu jejich zboží nesmí prodávat. Bezva. Pokud už teď nedošlo k porušení existujících smluv o obchodu, tak tu máme pár "drobných" problémů, například:

1. Jak bude EU kontrolovat, co která čínská továrna dodržuje?

2. Jak bude EU kontrolovat, z jaké konkrétní továrny zboží vůbec pochází?

3. Jak hodlá EU nahradit zboží, od kterého se takto dobrovolně odstřihne, pokud celý ten nesmysl nějakým zázrakem zafunguje?

4. A pokud se tu produkci nějakým dalším zázrakem nahradit podaří, myslíte, že zboží vyrobené v EU bude mít zásadně nižší uhlíkovou stopu, než to z Číny?

0 0
možnosti
  • Počet článků 272
  • Celková karma 12,81
  • Průměrná čtenost 1440x
Důchodce, občas si přivydělávající v komparsu. Člen klubu Milady Horákové. Snažím se nemít stádní názory a řídit se heslem: Důvěřuj, ale prověřuj!

Seznam rubrik